
Leesvoer nodig? In het mei-nummer van 3D Artist Magazine (nr 117) staat de “Camel Trophy” samen met een uitleg over hoe de water simulatie is gemaakt. Bestellen kan hier.
Een animatietest om vegetatie te laten groeien ging binnen de CG gemeenschap viral. Het werd opgepikt door Autodesk (ontwikkelaar van 3D software) en ChaosGroup (onwikkelaar van render software) en binnen enkele uren werd deze video honderden keren gedeeld, ge-liked en getweet. Geweldig om te zien.

De “Camel Trophy” valt in de prijzen. Het toonaangevende Visual Wanderers heeft er deze maand een prijs op geplakt: BVO is our monthly award for the Best Visual Object uploaded on our *Members section. All of our official *Members participate in this contest. VWTeam selects the monthly winner, who wins specific prizes from VW Sponsors, and a nominee to become a New Club Artist primarily based on its high-quality standards.
Simulatie studie naar het foto realistisch weergeven van 3D water met bubbels en schuim.

Op maandag 26 en dinsdag 27 juni vond de “Wholodance Convention” plaats in de Coventry University in Londen. Hier gaven we presentaties over Motion Capture en visualisatie van diversen dansstijlen. Voor meer informatie: www.wholodance.eu

De vraag “3D is toch niet zo gedetailleerd als fotografie?” is niet ongewoon in de wereld van 3D visualisatie. De wedervraag is dan: “Hoe gedetailleerd wil je heb hebben? Tot op de poriën?”. Vol ongeloof wordt er gemompeld: “kan dat dan?” In een nieuw studie project van Realizm wordt er zo ver doorgedacht. De kleinste details worden verwerkt in het streven naar een zo realistisch mogelijk beeld. Nieuwe updates zullen hier regelmatig geplaatst worden.